Sales Workshop

it's all about effort

kernwaarden

volgende workshop in november

praktijkgericht

We vertrekken vanuit de praktijk, want theorie alleen, daar heeft niemand wat aan.

bewezen

Al wat er verteld wordt is onderzocht en geworteld in een traditie van trainings.

interactief

Weinig overdracht en zoveel mogelijk heen-en-weer om het engagement te verzekeren.

betaalbaar

Deze salestraining is uitzonderlijk toegankelijk, we willen ze absoluut beschikbaar houden voor de Belgische KMO, wat aan 270€ per dag perfect heelbaar is.

wat onze klanten zeggen

en wij luisteren aandachtig

Als beroepsfederatie zijn we steeds op zoek naar de beste docenten in de sector: mensen met kennis én passie voor het vak. Zo iemand hebben we gevonden in Luc: hij wist perfect de uitdagingen van elke deelnemer in te schatten en hen te inspireren en te motiveren om de overgedragen kennis in de praktijk om te zetten. Bedankt Luc!

Patrick MarckInspireren en motiveren

Enthousiast en deskundig. Humor en passie. Luc heeft het helder overgebracht. Bravo!

Better Minds at WorkEnthousiast en deskundig.

Heerlijk authentiek! Zalig! Lef!

Starring JaneLef!

Rollenspel in groep vind ik zeer waardevol. Je hoort hoe anderen het aanpakken terwijl je zelf kan meedoen en je krijgt voorbeelden van Luc.

Brandlezeer waardevol

Humoristische toets en staat open voor vragen en of opmerkingen. Veel respect voor ieders eigenheid. Aangename ervaring.

Anoniem op feedbackformulierKlare taal

mastering the art of selling

with confidence

Sales Workshop van 2 dagen.

Salestrainings worden er in alle vormen en methodologieën gegeven. Ze hebben vaak nood aan follow-up trajecten om na te gaan of de aangeleerde methodologieën ook effectief worden toegepast. Dit is tijdsintensief, en verkopers willen hiervoor meestal geen tijd vrijmaken. Vaak betekent het einde van de lesdag, ook effectief het einde van het leerproces. Dergelijke klassieke trainingen zijn dan ook bijzonder inefficiënt en vaak ook nog erg duur.

De methodologie die Funkafy voorstelt is gebaseerd op het bijzonder succesvolle ValueSelling  van de Valueselling Academy en de Consultative Selling methodologie van Imparta. Ze gaat uit van een traject van 2 volledige dagen om voldoende rolspel te voorzien. Deelnemers schuwen aanvankelijk het rollenspel, maar het is de enige aanpak om een methodologie eigen te maken en in de praktijk om te zetten.

Het hart van deze training is de introductie van het besef dat de waarde in het hoofd van de koper zit. Die waarde kan niet simpelweg gesteld worden door de verkoper, maar dient te groeien. Ze ontstaat door de techniek van het voortdurend verbinden van de hele conversatie met wat echt van belang is: de bedrijfsdoelstellingen en de persoonlijke prioriteiten. Van belang is dit verhaal te kwantificeren. Deze gekwantificeerde waarde kan professioneel of persoonlijk zijn en zal het individu motiveren om verder te gaan en de rest van de organisatie te enthousiasmeren. De verkoop is bovendien niet ten einde wanneer er getekend wordt, maar wanneer de koper de vooropgestelde waarde herkent en bevestigt.

Wat opvallend is aan deze salestraining, is de radicale afwijking van klassieke overdrachtsmethoden. De interactie tussen de cursisten wordt aangemoedigd, zelfs van bij het begin gefaciliteerd. Er wordt zeer bewust omgegaan met de gemiddelde aandachtspanne van 15 minuten. Een voortdurende interactiviteit is noodzakelijk. Hierbij worden deelnemers ook aangemoedigd om voorbeelden te delen, zodat de methodologie onmiddellijk geassimileerd wordt.

Er ligt een bijzonder nadruk op storytelling, wat de kern van deze methodologie uitmaakt. De storyline wordt zichtbaar in de structuur hieronder. Ze heeft de klant als vertrekpunt, passeert de mogelijke oplossingen en mondt uit in een wederzijds plan. Storytelling is van belang om alle elementen geloofwaardig te verbinden en de gesprekspartner mee te nemen doorheen het verhaal, tot aan de closing. De technieken die van belang zijn door het hele proces: alles terugbrengen tot de bedrijfsdoelstellingen, verklaringen kwantificeren, vraagstellingstechnieken correct toepassen, verstandhouding bouwen, lastige vragen durven stellen om de discussie op scherp te krijgen, wederkerigheid eisen, alles dubbelchecken, niets vooronderstellen en tot slot steeds gaan voor een diepgaande voorbereiding.

Schrijf je in

plaatsen zijn beperkt

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.

Algemene voorwaarden:
Funkafy verbindt zich ertoe de training op het afgesproken moment te laten doorgaan, tenzij door een geval van overmacht de training verplaatst moet worden. We trachten de ingeschrevenen minstens 48u op voorhand te informeren.
De ingeschreven personen annuleren op hun beurt ook minstens 48u op voorhand, zodat het volledige bedrag van de inschrijving kan worden terugbetaald. Alle latere annuleringen worden niet vergoed, tenzij in gevallen van overmacht.
Met de juiste promocode kunnen participanten 10% korting krijgen, zoals beschreven in het e-book en de online campagnes. De opleiding kost voor 2 dagen, inclusief lesmateriaal en lunch, 540€.